PRYLPORTALEN

Starling Hub är din lilla räddare i prylnöden

Publicerad Uppdaterad

Giganterna vill gärna att du väljer sida och bara använder deras produkter i ditt ekosystem av prylar. Men så finns Starling och deras Hub är en frälsare i prylakläder.

Jag gillar Apple och jag gillar Google/Nest. Eller gillar och gillar – jag är i och med mitt prylintresse nästintill tvingad att använda deras produkter och tjänster i viss mån.

Men prylar gillar inte alltid varandra, det gäller särskilt om de kommer från olika företag.

Det kan vara nästintill helt omöjligt att få dem att prata med varandra och har du redan gjort en större investering i prylar från de båda bolagen så försöker de tvinga dig att välja sida. Tyvärr erbjuder ingen av dem en lösning för att sluta fred i din plånbok.

Men det gör Starling. 

Mitt mål i detta fall var att kunna använda mig av Nest produkter i Apple Homekit eftersom jag redan har delar från båda. Jag vet, det kanske var en dum tanke redan från början. Men det borde liksom gå. Om de båda hade velat att deras kunder skulle kunna ha den friheten.

Vad gör då Starling "my darling" Hub?

Starling Hub är en liten dosa som du kopplar in i din router i hemmanätverket. Och med en busenkel installationsprocess har du inom fem minuter en sömlös lösning som medför att du kan se dina Nest-kameror i Apple homekit. Ringer din Nest-dörrklocka kan du se det i din Apple watch – något som inte ens går med Google home-appen i nuläget, som ändå är den som ska fungera med Nest-produkterna.

Starling hub medför också att du enkelt kan streama musik från dina Apple-prylar till din Nest audio, Google-högtalare eller Google nest hub.

Detta är med andra ord en liten pryl som löser en hel del probem som kan uppstå i samband med att man ska försöka få koll på sitt hem, och att få Apple produkter att spela med Google- och Nest-produkter. 

Nu när jag ändå har en igång kan jag inte mer än hoppas på att den får leva ett litet tag i alla fall. Bra utomstående prylar har ju en tendens att bli dödade eller bli uppköpta när de stora varumärkena upptäcker att någon är inne och dominerar på deras område.

www.starlinghome.io