PRYLPORTALEN

Välkommen till nya Prylportalen.se

Publicerad Uppdaterad

Den nya prylen och den gamla prylen. Den fina prylen och den fula prylen. Den användbara prylen och den onödiga prylen. Det här är nya Prylportalen.se.

Några detaljer återstår att fixa på sidan, men vi ville inte vänta längre. Här är nya Prylportalen.se.

Square Publishing är Sveriges ledande mediebolag för bevakning och analys av mobil- respektive fotomarknaden. Genom välkända varumärken som Mobil och Kamera & Bild förser vi varje månad över 500 000 personer och företag med daglig nyhetsrapportering, analyser och tester.

Nu blir Prylportalen.se ett nygammalt tillskott i produktportföljen.

– Det känns otroligt roligt att få erbjuda våra läsare och annonsörer ett affärsområde som tar ett bredare grepp om prylmarknaden. Prylportalen var en av våra starka produkter redan 2005, men tappade mark när marknaden i segmentet dippade runt 2010. Nu är vi i ett annat läge och våra kunder frågar efter en titel med bredare profil, säger Pär Westman, affärsutvecklare på Square Publishing och ansvarig utgivare för Prylportalen.se.

Vad är grejen med nya Prylportalen?
– Vi vill på ett enkelt sätt förmedla kunskap om konsumentprodukter och andra prylar som gör livet värt att leva. På Prylportalen.se försöker vi sätta ord på vad det egentligen är vi gillar så mycket med prylar, vad som får oss att köpa eller använda en viss pryl – vare sig den är ny eller gammal, säger Elin Parmhed, chefredaktör för nya Prylportalen.se.

Prylportalen riktar sig till alla som gillar prylar. Här kan man ta del av artiklar och rörligt material med prylen i centrum. Från smarta hemmaprylar, coola verktyg och hälsofokuserade produkter, till innovativa nyheter inom motor, ai, mat och dryck, med mera.

Vi testar gärna saker eller bara får dem att snurra.
– Det kommer att hända en massa roliga saker på Prylportalen. Inte bara genom de produkter vi skriver om, men hur vi gör det och hur vi kan lyfta prylnörderiet till nya höjder på olika sätt. Vi kommer också att göra tillbakablickar och lyfta upp prylnyheter och prylfenomen som var heta förut, säger Elin Parmhed.